Genika Õllemeistrid Sigmund Freud

Tallinnan-reissullamme drinkkibaari Sigmund Freudissa samaan pöytään istui kuuluisan terapeutin mukaan nimetty olut ystävänsä Calvadoksen kanssa. Veimme oluen toisen alan uranuurtajan, Kalle Kotipsykiatrin, vastaanotolle kertomaan tuntemuksistaan.

Tervetuloa vastaanotolleni. Olen Kalle, sinun kotipsykiatrisi. Oletko valmis aloittamaan? Kerrohan kuinka voin auttaa.
- Minun pitäisi kertoa jotain itsestäni.

Voisitko kuvailla seuraavaksi perhesuhteitasi?
- Minut on luonut Genika Õllemeistrid -panimo.

Jatka, ole hyvä. Kerro vaikka peloistasi.
- Pelkään, etten ole kovin hyvä olut.

Kasvattaako kalja mahaa?
- Ei tietenkään.

Miksi muuten ei?
- Minussa on vain 4,8 % alkoholia.

Miten tämä liittyy muihin ongelmiisi?
- Minua saa vain Sigmund Freud -baarista Tallinnasta.

Vai niin. Entä onko sinulla tapoja, joista haluaisit päästä eroon?
- Minua tarjoillaan vain 0,33 l pullossa.

Hmmm, mielenkiintoista. Kerro seuraavaksi vaikka unistasi.
- Uneksin olevani trendikäs IPA, mutta olen vain Amber Lager.

Hienoa, unet parantavat!
- Totta puhuen olen aika keskinkertainen olut.

Mikä on ryypyttelyn syy?
- Olen ainoa olut, jota Sigmund Freud -baarissa myydään. Muut juotavat ovat drinkkejä.

Miten tämä liittyy muihin ongelmiisi?
-Olen karamellinen, marjainen, rukiinen, vähän katkera ja punertava.

Kuinka kauan olet ollut karamellinen?
- Ihan siitä asti kun minut valmistettiin panimolla.

Kerrohan lisää itsestäsi… Vaikka lapsuudestasi?
- Lapsuuteni oli lyhyt ja parasta ennen -päiväni tulee melko nopeasti.

Miten vaistoan että jokin muisto lapsuudestasi kuitenkin vaivaa sinua?
- Minut suljettiin lasipulloon jo kovin nuorena.

Hmmm, mielenkiintoista. Kerro seuraavaksi vaikka unistasi.
- Unessani minut kannettiin pöytään ja myytiin tuntemattomalle ihmiselle 4,5 €:n hintaan.

En ole aivan varma ymmärsinkö oikein. Voisitko hieman tarkentaa?
---

Kiitos, Sigmund. Joskus olut on vain olut.