Olutblogisessiot vol. 6 - toimeksianto: bändit ja brändit

Viime vuoden syyskuussa alkanut olutblogien sessiokirjoitussarja pääsee tämän toimeksiannon myötä puolen vuoden kunnioitettavaan ikään. Meillä on ilo ja kunnia isännöidä tämänkertainen sessio, jonka aiheena on...



Bändit ja brändit


Kirjoituksissa voi keskittyä tai olla keskittymättä esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:

Maistuuko lempibändin logolla koristeltu olut paremmalta kuin normibisse? Entä urheilujoukkueen tai muun idolin nimikko-olut? Kannattaako julkkisten ylipäänsä lähteä olutbisnekseen - onko kyseessä vain nimellä ja maineella rahastaminen vai aitoa innostusta? Voiko olut olla hyvää bändin ja brändin ansiosta tai siitä huolimatta?

Laajemmin ajateltuna: onko merkillä merkitystä? Millaisia mielikuvia brändit luovat (tai yrittävät luoda)? Kuinka ne vaikuttavat - oletko yllättynyt iloisesti tai pettynyt suuresti, vaaditko joiltakin brändeiltä enemmän tai odotatko toisilta vähemmän? Vastaavatko oluet imagoaan?

Kuka on tai on ollut olutmaailman rocktähti? Luuraako jossain tuntematon suuruus, joka olisi hypen arvoinen? Sinäkö? Onko sellaisia? Tarvitaanko sellaisia? Kuinka tähän tehtävänantoon saisi vielä ujutettua sanat "diskurssi" ja "paradigma"?

***
Julkaise juttusi viimeistään 28.3. tai niillä main (esimerkiksi 26.-28.3. välisenä aikana) ja laita linkki kommentteihin tai vinkkaa jutusta meille jollakin muulla tavalla. Koosteen julkaisemme 31.3.

Aikaisemmat sessiot ovat:

Sessio #1: Keskiolut / Tuopillinen, alustus ja kooste
Sessio #2: Olut ja penkkiurheilu / Olutkellari, alustus ja kooste
Sessio #3: Suosikkijouluolueni / Helppoa juotavaa, alustus ja kooste
Sessio #4: Kotimaiset vs. ulkomaiset oluet / Ölmönger, alustus ja kooste
Sessio #5: Olutmatkailu / Arde arvioi, alustus ja kooste